Home Uncategorized 5 belangrijkste redenen om dagelijks een half uur stevig te wandelen

5 belangrijkste redenen om dagelijks een half uur stevig te wandelen

0

Dagelijks wandelen, misschien moet je er niet aan denken. Maar haal je jouw dagelijkse beweging maar mondjesmaat, dan zou dagelijks een stevige wandeling zomaar eens het verschil kunnen maken. Want een dagelijkse wandeling kent niet alleen verschillende lichamelijke voordelen; ook onze mentale gezondheid krijgt een opkikker van een portie dagelijkse beweging. Nu heeft lang niet iedereen zin in zo’n dagelijkse wandeling, maar zie het als een uitdaging: probeer het slechts 1 maand – gemiddeld 30 dagen dus – een kans te geven. Beoordeel hierna dan of dit voor jou meerwaarde heeft. Maar één ding: hou het écht 1 maand vol. We vertellen je graag over de 5 grootste voordelen van dagelijks wandelen.

Waarom dagelijks wandelen

Waarom dagelijks wandelen, wat zijn de grote voordelen?

Doe jij mee aan de 30-dagen wandelen challenge? Wees je er dan van bewust dat een half uur dagelijks wandelen een stevige wandeling mag zijn. Probeer altijd de vaart erin te houden, dit is een belangrijk aspect om de meest positieve resultaten te halen. Je zult zien dat je na een zo’n 10 minuten lopen al in een bepaalde flow begint te raken. Je benen worden bijna elastisch en doorlopen voelt heerlijk. Maar nogmaals: stap stevig door.

Ga ook wandelen met slechtweer

Laat slecht weer je niet tegenhouden

Maak je daarnaast niet druk om slecht weer. Met het dragen van een goed regenpak, zoals de tenson jas dames, wat hét merk is voor iedereen die buitensport beoefent en graag hip en stylish voor de dag komt, ben je verzekerd van een droge wandeling. Misschien moet je een regenjas kopen heren model: tenson heeft voor zowel dames als heren de beste regenjassen.

5 grootste voordelen van dagelijks 30 minuten stevig wandelen

Wat zijn nu echt de allergrootste voordelen van dagelijks een half uur stevig doorstappen?

1. Betere en diepere nachtrust

Probeer in daglicht te wandelen, dat bevordert en activeert diverse stoffen in je lichaam, wat weer een betere nachtrust bevordert. Daarnaast maak je vitamine D aan, zelfs wanneer de zon niet schijnt.

2. Verbetering spijsvertering, daardoor voel jij je beter

Wandelen zorgt voor een betere spijsvertering. En let wel: je darmen spelen een spilfunctie in hoe jij je geestelijk voelt. Je kunt nog zo gezond eten; als je darmen niet goed de voedingsstoffen opnemen en hun werk doen, kun jij zelfs mentale klachten krijgen, je futloos voelen en zelfs depressief raken. Onderschat het niet: onze darmen zijn een van onze belangrijkste lichaamsdelen voor ons welzijn, dit raakt steeds verder bekend en wijdverspreid.

3. Evenwichtig gewichtsverlies

Door dagelijks een half uur stevig de pas er in te zetten, verlies je gewicht. Je spijsvertering gaat harder aan de slag en vet wordt verbrand tijdens deze milde inspanning. Doordat je niet heftig sport, maar juist voor een vorm van duursport kiest, val je stabiel en rustig af.

4. Goed voor je skelet en spieren

Tijdens het stevige doorstappen krijgt jouw skelet telkens weer een nieuwe ‘klap’ – bij iedere stap die je zet. Dit is een belangrijk gegeven voor de aanmaak van stevige botten die dergelijke ‘klappen’ nodig hebben om dit proces in gang te zetten.

5. Je conditie verbetert

Natuurlijk verbetert je conditie wanneer je dagelijks een half uur stevig doorwandelt. Je gaat je fitter en actiever voelen en tegelijkertijd neemt ook je weerstand nog eens toe. Je bent minder vatbaar voor griep en verkoudheden.

Zoals je leest zijn de voordelen van dagelijks flink de pas er in zetten enorm. Probeer het 1 maand uit en beoordeel dan hoe dat voelde.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.