Home 30 day Butt & Leg Boost Challenge

30 day Butt & Leg Boost Challenge

De 30 day Butt & Leg Boost Challenge is gericht op je benen en billen. De komende dertig dagen werk je aan het versterken van je bilspieren en beenspieren. Je werkt aan je complete “Lower Body”! Als je meer wilt weten over deze mooie challenge en welke oefeningen we gedurende de maand doen, lees dan hieronder de hele blogpost.

De 30 day Butt & Leg Boost Challenge nader bekeken

Tijdens de 30 day Butt & Leg Boost Challenge vestigen we de aandacht op onze “Lower Body”. De lower body kun je op verschillende manieren trainen. In deze challenge doen we 4 verschillende oefeningen: squat, Fire Hydrants, Lunges, Heel Lifts. Als je mooie benen en billen wilt dan is deze challenge interessant voor jouw. Ga de uitdaging met jezelf aan en zie wat je in 30 dagen kunt bereiken!

Je gaat nog meer bereiken als je deze challenge combineert met voldoende cardio. Ga bijvoorbeeld fietsen of hardlopen op rustdagen of een ander moment. Zorg dat je in elk geval andere spieren dan die je aanpakt tijdens de Butt & leg Boost challenge. Denk er ook aan dat je gezond eet en de aankomende 30 dagen geen tussendoortjes eet. Drinken mag wel maar vermijd suikerhoudende en koolzuurhoudende dranken.

Doe je deze challenge serieus in combinatie met voldoende cardio en gezond eten? Dan zal je snel merken dat je houding verbeterd en dat je gemakkelijker en mobieler kunt bewegen.

Extra tools nodig tijdens de 30 day Butt & Leg Boost Challenge?

Waar ga je de oefeningen doen? En welke tools heb je nodig om de oefeningen goed uit te voeren?

Ten eerste kun je de oefeningen gewoon thuis doen. je hebt geen abonnement nodig bij de sportschool. Dus dat bespaart weer geld. Het voordeel van thuis sporten is dat je de oefeningen op elke moment kunt doen. ’s Ochtends is daarvoor eigenlijk het ideale moment. Misschien ben je niet zo’n fan van ’s ochtends sporten. Dat was ik ook niet. Maar het voelt zo goed als je toch dat uurtje ’s ochtends al meepakt. Je voelt je de hele dag productiever en energieker omdat je het gevoel hebt dat je al een grote taak hebt afgerond. Probeer daarom toch ’s ochtends deze challenge te doen!

Welke tools heb je dan wel nodig voor de challenge? Een yogamat of fitnessmat raden wij voor deze oefening aan. Zo voorkom je dat de harde ondergrond pijn gaan doen aan de onderrug. Verder heb je een leuke sport outfit, een drinkfles en goede zin nodig.

Schema voor 30 day Butt & Leg Boost Challenge

Op de onderstaande afbeelding zie je het schema voor de 30 day Butt & leg boost challenge. Naast de oefeningen zijn er ook rustdagen ingepland. Doe op rustdagen in elk geval iets anders. Ga lekker wandelen of fietsen maar vermijd zware belasting. Het is beter om op een andere manier te bewegen en niet dezelfde spieren actief te gebruiken zodat je de spieren niet teveel gaat belasten op rustdagen. Als je vet wilt verbranden doe dan een cardio sessie waarbij je hartslag flink omhoog moet.

30 day butt & leg boost challenge schema
butt & leg boost oefeningen

Waarom de 30 day Butt & Leg Boost challenge?

De butt & leg booster challenge gaat je helpen om een nieuwe routine op te pakken. En mogelijk oude slechte gewoonten af te leren. Wist je dan ongeveer 30 dagen nodig is om een goede gewoonte een vast patroon te laten worden? En dat 30 dagen nodig zijn om een oude gewoonte af te leren?

Met deze challenge leer je nieuwe oefeningen, bouw je aan je zelfdiscipline en ga je ervaren hoe het is om dingen gedaan te krijgen. Hoe voelt het om na 30 dagen een nieuwe gezonde gewoonte te hebben aangeleerd en mogelijk een oude ongezonde gewoonte afgeleerd? Iets waar je na 30 dagen trots op kunt zijn?

Doe mee met deze 30-dagen challenge en daag jezelf uit. Kom uit je comfort zone. Buiten je comfort zone is waar je gaat groeien als mens. Nieuwe doelen stellen en behalen. Ga je nu wel die 5 kilo afvallen die al zo lang in de weg zit? Pas je na 30 dagen wel weer die broek die een maatje te klein werd? Ga ervoor!

Probeer ’s ochtends direct nadat jij je hebt opgefrist deze challenge te doen. Door ’s ochtends eerst een half uur te bewegen ervaar je gedurende de dag een veel frisser en helderder gevoel. Plan tevens voor een week wat je gaat eten. En vermijd ongezonde tussendoortjes. Na 10 dagen ga je merken dat je in een nieuwe flow komt en dat het eigenlijk best goed voelt. Blijf jezelf motiveren om 30 dagen vol te houden! Doe wat je moet doen en je ziet resultaat. Hiermee krijg je meer voldoening en zelfvertrouwen op gezondheidsvlak maar ook vele andere gebieden in je leven. Ga niet voor die quick fix want dat zorgt alleen maa voor teleurstellingen.

30 day butt & leg boost oefeningen

We laten je hierna alle oefeningen zien die tijdens deze challenge gedaan gaan worden. Belangrijk is dat je de oefeningen goed uitvoert. Het aantal herhalingen of rusttijden is daaraan ondergeschikt. Kwaliteit boven kwantiteit!

Hoe voer je een squat uit?

Weet je niet hoe je een squat moet uitvoeren? Geen probleem. Wij hebben de squat uitvoering uitvoerig beschreven tijdens de squat challenge. Wat je uiteindelijk wilt is een mooie diepe squat beweging. Maar tijdens deze challenge is het belangrijk dat je de squat goed leert uitvoeren.

Hieronder een goede video over hoe de squat goed uitgevoerd moet worden:

Laat me weten of je deze video goed vindt!

Hoe voer je een Fire Hydrant uit?

Dit is een minder bekende oefening maar wel effectief. We werken hiermee aan de bilspieren die met deze oefening “ON FIRE” gaan  😉

Wat je met deze oefening wilt is dat je alleen je bilspieren aan het werk zet en alleen vanuit je bilspieren beweegt. Dat kan voor sommige van jullie al een uitdaging zijn!

Hoe voer je een lunge uit?

De lunge is een geweldige oefening voor je benen en heup flexibiliteit. Het is een natuurlijke beweging die je (onbewust) ook gedurende de dag doet. Dus hoe sterker je spieren in deze beweging, hoe beter. Vooral de spieren rondom je knieën worden sterker, maar ook je bilspieren, beenspieren en bekkenstabiliteit verbeteren.

Hieronder een uitleg:

Hoe voer je heel lifts uit?

De heel lifts kun je ook zien als de reverse leg lift. Met deze oefening focussen we voornamelijk op de bilspieren. Maar ook de de hamstring, onderrug en de buikspieren worden met deze oefening sterker. Uiteindelijk zal je mooiere rondingen krijgen en een betere hip flexor welke helpt bij het optillen van je benen. 

Bij de begin positie steun je op de ellebogen waarbij deze recht onder je schouders staan. Vouw je handen samen en zorg voor een stevige basis waarbij je de buikspieren intrekt voor een mooie vlakke rug. Let erop dat je rug niet hol trekt. Je knieën zijn op heupbreedte.

Je kunt de oefening op 2 manieren uitvoeren. Je kunt met een gestrekte been bewegen of  met een gebogen been waarbij je de onderkant van de voet naar het plafond beweegt. De tweede variant voelt waarschijnlijk minder zwaar aan dan de eerste variant.

Bekijk ook onderstaande video voor een correcte uitvoering!

Wat heb je nodig tijdens de challenge?

Een paar oefeningen zal je op de vloer uitvoeren. Een fitnessmat zal maakt de uitvoer van deze oefeningen meer comfortabel. Bij Bol.com hebben zij diverse goede fitnessmatten. 

Klik hier voor een goede selectie fitnessmatten bij Bol.com >>

Een goede drinkfles is ook altijd handig. zorg er wel voor dat je voor BPH vrije drinkflessen kiest. Een dopper bijvoorbeeld.

Klik hier voor BPH vrije drinkflessen >>

Of ben je nieuwsgierig naar interessante aanbiedingen voor wat betreft fitnessmaterialen? Bekijk dan snel onderstaande pagina en maak het (thuis) sporten leuker en gemakkelijker!

Hier hebben we alles voor de thuissporters >>

Wat doe je na deze challenge?

Volgende maand hebben we weer een nieuwe challenge. Als je een maand wilt overslaan dan raden wij aan om minimaal 2 keer in de week een uur te sporten. Blok alvast een maand vooruit en blijf ook goed op je voeding letten. Het Fitcooking Transformatie Succes Formule helpt je naar een slanker, fitter en sterker lijf. Bekijk de aanbieding van Fitcooking hier>>>