Home 30 day challenges De toekomst van de evenementen op Facebook

De toekomst van de evenementen op Facebook

0

Normaal maken we altijd een evenement op Facebook, om mensen vrijblijvend mee te laten doen. Helaas heeft Facebook verschillende wijzigingen doorgebracht, waardoor de evenementen niet goed meer functioneren voor onze evenementen. Wat nu?

Maandelijks een evenement

Al ruim een jaar hebben we iedere maand een evenement op Facebook met een 30 day challenge. Mensen kunnen zich dan gratis aanmelden en krijgen dagelijks een reminder welke oefening gedaan moet worden. Dit was altijd een groot succes, met soms meer dan 6000 deelnemers. En het mooie was: er zaten geen verplichtingen aan vast. Je hoefde je niet aan te melden voor een mailinglist, het kostte je geen geld en als je maar eenmalig mee wilt doen, was dat geen enkel probleem.

Veranderingen

Helaas heeft Facebook de laatste maanden steeds meer veranderingen toegepast aan de evenementen. Met de meeste veranderingen was prima te leven. Het is geen enkel probleem wanneer je bijvoorbeeld op ‘geïnteresseerd’ kunt drukken in plaats van ‘misschien’ en was ook de discussielijst prima te volgen. Ook werd het al eerder aangepast dat een evenement niet langer dan twee weken mag duren.

Vanaf deze week is echter gebleken dat mensen geen reminder meer krijgen wanneer er wat in het evenement wordt geplaatst. Mensen krijgen wel een melding als het evenement in de toekomst is, maar niet wanneer het evenement al ‘is geweest’. We kunnen helaas een evenement niet 30 dagen laten duren, wat betekent dat er na een aantal dagen al geen berichten meer worden verzonden aan de deelnemers.

Dit is een groot probleem voor ons, omdat we hierdoor niet meer de deelnemers kunnen helpen zoals we dat graag willen.

Vervelend

Natuurlijk vinden we dit erg vervelend en we zijn niet de enige die ervan balen hoe Facebook de evenementen heeft veranderd. Online zijn er talloze reacties te lezen van mensen die het ook geen fijne regeling vinden. Helaas kunnen we niets doen tegen de wijzigingen die Facebook doorvoert en moeten we roeien met de riemen die we hebben.

En nu?

Het evenement voor juni is reeds aangemaakt, namelijk de 30 day Beach Body challenge. En dit evenement zal ook gewoon doorgaan. Alleen weten we dus niet of iedereen de meldingen zal ontvangen. Ondertussen gaan we eens bedenken hoe we deze situatie kunnen oplossen, zodat jullie nog steeds gebruik kunnen maken van onze dienst. Ook zijn er al gesprekken met mensen die eveneens meedenken om dit probleem aan te pakken. Mochten mensen suggesties hebben om dit probleem op te lossen, dan horen we het natuurlijk ook altijd graag. Uiteraard blijven we jullie ook op de hoogte houden van deze zaak.

Vorig artikelEsmee valt af: knop is om
Volgend artikelCourgetti, spaghetti van courgette: is het verschil te merken?

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.